200l czy 300l

Jeśli chcesz porozmawiać o akwarium i jego mieszkańcach, powymieniać się doświadczeniami, opisać swoje przygody, PISZ! Wszystko o akwarystyce.
ODPOWIEDZ

Autor
pawelj
Gość
Posty: 3
Rejestracja: wt mar 14, 2017 2:23 pm
Lokalizacja: Tarchomin
Na imię mam: Paweł
Płeć:

200l czy 300l

#1

Post autor: pawelj »

Mam nadzieję, że piszę we właściwym dziale...

Jakiś czas temu wkręciłem się w temat akwarystyki. Synek chciał rybki, to je kupiliśmy :-D "Niechcący" złapałem bakcyla i teraz żałuję, że kupiliśmy tylko 54 litrowe akwarium... Temat tak mi się spodobał, że snuję już plany zakupu większego. Jestem jeszcze zielony w temacie, choć wiele już stron przejrzałem i poczytałem.
Obecnie nasze 54l stoi w salonie. Na początku chcieliśmy je przenieść do przedpokoju - z racji tego, że jest to bardziej zacienione miejsce. Z czasem planowaliśmy zamienić 54l na 200l. Taki litraż, bo w miejscu gdzie możemy je postawić optymalne rozmiary zbiornika to 100x40x50. Z czasem pomysł zabrania zbiornika z salonu przestał się nam podobać z tego względu, że przy akwarium bardzo dobrze się nam rozmawia czy pije kawę :D I tak, wrażenia estetyczne to jeden z ważnych czynników, dla których chcemy z żoną kontynuować ten temat. Z tego też powodu zaczęliśmy się zastanawiać nad wywaleniem telewizora z salonu (wisi na ścianie w narożniku) i zakup 300 litrów. W tym kącie, gdzie wisi telewizor i stoi komoda optymalny zbiornik dla nas to 120x50x50.

I tutaj chciałbym spytać, jakie są wg Was za i sprzeciw wobec "200 l vs. 300 l". Na tę chwilę wiem, że 300 l to więcej wydanych pieniędzy (więcej szkła, większa szafka, więcej podłoża, etc.). Żonie bardzo się podobają skalary :-D więc pytanie, czy zbiornik 100x40x50 nie jest za mały dla nich? No i czy nie jest tak, że "im większy zbiornik, tym lepszy efekt", zwłaszcza, że chcemy, by to akwarium też zdobiło.
Jakich rzeczy w kontekście "200 l vs. 300 l" mogę być jeszcze nieświadom po kilku miesiącach "zabawy" w akwarystę?

Dzięki za pomoc.