Nawożenie "roślin mało wymagających" ?

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika

Autor
michal78
Zapaleniec
Posty: 214
Rejestracja: czw sty 26, 2017 8:40 pm
Lokalizacja: Lublin
Płeć:

Nawożenie "roślin mało wymagających" ?

#1

Post autor: michal78 »

Witam, w niedawno uruchomionym zbiorniku 200 L (150x40x50) posiadam zestaw roślin powszechnie uchodzących za mało wymagające. Przyznam że w kwestii nawożenia jestem dość zielony. Zbiornik zalany 2 tyg temu jednak użyte do tego zostało 80L dojrzałej wody z poprzedniego mniejszego akwa oraz stare wkłady. Podłoże to zwykły piasek kwarcowy (sporo ryb dennych). Akwarium obsadzone roślinami w stopniu średnim (jeśli chodzi o ich ilość). Rośliny to żabienice, kryptokoryny, bacopa, ludwigia, anubias, moczarki, gałęzatki. Gatunki zatem z tych najpopularniejszych. W podłożu przy korzeniach każdej z nich zakopałem po jednej glinianej kulce nawozowej z wyciągiem z dżdżownicy kalifornijskiej. Poza tym codziennie podaję 2ml carbo w płynie na 100 L. Zbiornik nieprzerybiony ale ryb jest "raczej więcej niż mniej". Podmieniam 30% wody tygodniowo (wyłącznie woda z RO). GH mam w okolicach 8, PH- 7,2. Oświetlenie to 2x 24W LED 6500K, w najbliższym czasie prawdopodobnie dodam jeszcze 1x 13W LED. Filtr zewnętrzny eheim 2424 (gąbka + bio) + wewnętrzny sicce shark (gąbki). Pytanie czy powinienem coś jeszcze podawać w takim układzie (z nawozów) ? Obawiam się trochę plagi glonów którą miałem w poprzednim mniejszym akwa, a od której na razie udaje mi się ustrzec.
Ostatnio zmieniony wt gru 05, 2017 11:12 am przez michal78, łącznie zmieniany 4 razy.
Ryby, moje ryby
Coście mi zrobiły
Hej ryby malowane
Cynicznie roześmiane...
Awatar użytkownika

marcinzabki29
Cesarz
Posty: 10975
Rejestracja: pn kwie 13, 2015 9:15 pm
Lokalizacja: Ząbki
Na imię mam: Marcin
Płeć:

Nawożenie "roślin mało wymagających" ?

#2

Post autor: marcinzabki29 »

Mi wychodzi 300 l ;]
Na pewno bym się wstrzymał z nawożeniem, ale to ja.
Pewnie testy by coś więcej powiedziały.