Karmienie neonków.

Wszystkie sprawy dotyczące żywienia, sposobu przyrządzania pokarmu, własne oryginalne przepisy.
ODPOWIEDZ

Autor
Marek Robert
Uczestnik
Posty: 26
Rejestracja: pt gru 05, 2008 9:10 am
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:

Karmienie neonków.

#1

Post autor: Marek Robert »

Jak w temacie, z jaką częstotliwością i czym karmić neonki ?.
Z poważaniem,
Awatar użytkownika

jgoluch
Guru
Posty: 2161
Rejestracja: pn lip 23, 2012 12:50 pm
Lokalizacja: Tarchomin
Płeć:

Re: Odp: Karmienie neonków.

#2

Post autor: jgoluch »

Innesa: Podstawa to Hikari Micro Waffers, do tego żywy, spirulina w granulkach, czasami płatki.

Simulans: Podstawa to Hikari jakieś mikro granulki, nie pamiętam nazwy Micro Pellets, do tego również żywy, spirulina i płatki.

W tygodniu staram się dawać hikari i żywego mniej więcej po równo.
Karmię z reguły raz dziennie, czasem dwa.
Zawsze malutkimi porcjami, żeby pokarm nie zdążył opaść na dno.
________________
Patapatalkniętne
Awatar użytkownika

Christo
Fanatyk
Posty: 1198
Rejestracja: pn sie 19, 2013 8:58 pm
Lokalizacja: Zegrze
Płeć:

Re: Karmienie neonków.

#3

Post autor: Christo »

Ja bym raczej polecił Hikari Micro Pellets - jest mniejszy niż Wafers, więc wszystkie neony bez względu na gatunek i wiek sobie z nim poradzą. Po z tym:

-Hikari Plankton Late (niby dla narybku, ale też świetny dla małych ryb)

ze sztucznych karmię neony jeszcze trochę droższymi:

-Naturefood Premium Kristall (XS)
-Naturefood Supreme Artemia (S)

To takie pewniaki przyjmowane zawsze bez problemu i je polecam. Jest jeszcze Nanovit Tropicala, ale jego nie polecam (kiepski skład, mało witamin), na pewno nie jako podstawa diety, obecnie u mnie słabo im "wchodzi".

Z naturalnych "pewniaków":
-ikra homara (w zasadzie do morszczyzny ale świetny), lub inna ikra
-doniczkowiec (żywy)
-artemia dorosła (mrożona i żywa)
-artemia naupliusy (żywe i dekapsulowane)
-larwy komara - to raczej dla n.czerwonych,ale trafiają się też poczwarki więc mniejsze też sobie z nimi radzą

Z naturalnych przyjmowanych "tak sobie":
-czerwony plankton
-czerwona wrotka
-rozwielitka
-cyklop

Przy większych sztukach można spróbować podać wodzienia, ochotkę odradzam. Tak jak napisał jgoluch - spirulina lub inny roślinny na pewno się przyda, ale nie wiem w jakiej postaci. Karmię 2-3 razy dziennie na przemian: raz sztuczny, raz naturalny. nie ma problemu jeżeli pokarm opadnie na dno pod warunkiem, że nadal jest dla ryb dostępny. Sam właśnie tak karmię. Neon to ryba dolnych warstw toni i bez problemu żeruje z dna.

Wesołych :)
Najgroźniejszym dla ryb czynnikiem chorobotwórczym jest sam akwarysta.

Aktualnie…
- biotopy azjatyckie: 243, 175, 156 i 50l
- biotopy południowoamerykańskie: 300, 128 i 60l
- Afryka 200l
- Nowa Gwinea 112l

…restrukturyzacja, a raczej cięcia w toku…
Awatar użytkownika

bartek
Zapaleniec
Posty: 240
Rejestracja: wt lis 05, 2013 9:15 pm
Telefon: 790020866
Lokalizacja: Warszawa, Gocław
Na imię mam: Bartek
Płeć:

Karmienie neonków.

#4

Post autor: bartek »

Mam również pytanie odnośnie karmienia neonów. Jaki pokarm będzie dla nich odpowiedni i będzie dodatkowo szybko tonął? Obecnie mam taki problem, że zanim pokarm zacznie tonąć (stając się dostępnym dla 50 młodych neonów czerwonych) jest już zjedzony przez Gurami, Molinezje i Gupiki. Może jakieś wstępne moczenie w wodzie by pomogło? A może są inne sposoby?
Awatar użytkownika

Christo
Fanatyk
Posty: 1198
Rejestracja: pn sie 19, 2013 8:58 pm
Lokalizacja: Zegrze
Płeć:

Karmienie neonków.

#5

Post autor: Christo »

Każdy z tu wymienionych granulatów będzie tonął po zanurzeniu go w akwarium w palcach. Podobnie będą zachowywały się płatki (wyj. fatalny Glopex) i inne granulaty z wyjątkiem tych specjalnie pływających np Hikari Betta Bio-Gold ("floating"), w przypadku tej marki możesz dodatkowo poszukać tych które są "sinking", ale jak pisałem nie jest to konieczne.

Z naturalnych tonie w zasadzie wszystko z wyjątkiem artemii dekapsulowanej, którą również trzeba zmusić do tego przez zanurzenie palcami. Może też pływać część wodzienia.

Jeżeli jest możliwość dobrze jest rozprowadzić pokarm po całym akwarium, a nie karmić "w kącie". Wtedy mniejsze ryby nie mają problemu z dopchaniem się.
Najgroźniejszym dla ryb czynnikiem chorobotwórczym jest sam akwarysta.

Aktualnie…
- biotopy azjatyckie: 243, 175, 156 i 50l
- biotopy południowoamerykańskie: 300, 128 i 60l
- Afryka 200l
- Nowa Gwinea 112l

…restrukturyzacja, a raczej cięcia w toku…
ODPOWIEDZ

Wróć do „Pokarmy/Żywienie/Przepisy”