OBSADA POMOCY !!!

Zaczynasz przygodę z akwarystyką? Koniecznie przeczytaj ten dział :!:
ODPOWIEDZ

Autor
bryzy22
Gość
Posty: 3
Rejestracja: czw lut 10, 2011 10:39 pm
Lokalizacja:
Płeć:

OBSADA POMOCY !!!

#1

Post autor: bryzy22 »

Witam.
Jestem początkującym akwarysta i potrzebuję pomocy w ustaleniu obsady akwarium.
Zbiornik mam 72 l. Wiem, że zagorzali akwaryści nastawiaja się na 3 gatunki w wiekszej ilości rybek i są zadowoleni, ale ja jak to poczatkujacy chce mieć na poczatku chaos a póżniej gdy załapę bakcyla zmiejszę ilość gatunków.
Interesują mnie te rybki: otosek, kirysek, jakis sum, glonojad lamparci, lub GLONOJAD Ancistrus, neon, sum szklisty, mieczyk, Danio, RASBORA BRIGITTAE, GUPIK ENDLERA, Piskorek, LABEO BICOLOR, drewniak, molinezja, krewetki.
Tak wiem, że to jest cała masa rozmaitych rybek, ale te mi odpowiadaja wizualnie i dlatego
proszę o pomoc i pare propozycji w zestawieniu fajnej obsady łącznie z liczbą sztuk danego gatunku.
Z góry dziękuje
Awatar użytkownika

zuku23
Bywalec
Posty: 81
Rejestracja: pn kwie 26, 2010 7:35 am
Lokalizacja:
Płeć:

Re: OBSADA POMOCY !!!

#2

Post autor: zuku23 »

Witam od razu mowie ze LABEO odradzam za mały zbiornik. Wiem to po sobie
Nadzieja matka głupich,umiera jako ostatnia.
Awatar użytkownika

saintpaulia
Arcymistrz
Posty: 4346
Rejestracja: ndz cze 07, 2009 6:12 pm
Lokalizacja: Warszawa -Bielany
Na imię mam: Ilona
Płeć:

Re: OBSADA POMOCY !!!

#3

Post autor: saintpaulia »

Wybierając obsadę wypadałoby chociaż zerknąć na wymagania tych ulubionych gatunków. Jeśli pod nazwą glonojad lapmarci kryje się gibiceps to jest to pomysł fatalny. Ta ryba rośnie duża, dużo brudzi, rośnie szybko (więc nie ma co się łudzić, że potem się je da do większego). Dobry wybór - otoski (stadne), kirsyki (stadne), neon (stadne), danio (stadne), krewetki (stadne), endler, drewniak.