Zapraszamy na comiesięczne spotkania warszawskich akwarystów i użytkowników FAWA.PL.
Szczegóły w wątku: kliknij!. Najbliższe spotkanie już... w sobotę, 18.11.2017.o o godzinie 17:00. Zapraszamy do PUBu Zielona Gęś koło Metro Pole Mokotowskie
UWAGA! Konkurs FAWArium 2. Czytaj na Forum.

Filtry kubełkowe - realna wydajność (test)

Sposoby na filtrację akwarium.
Awatar użytkownika

Autor
rhino
Zasłużeni
Posty: 4289
Rejestracja: wt sie 24, 2010 1:57 pm
Lokalizacja: Kraków,Warszawa-Wawer
Płeć:
Kontakt:

Filtry kubełkowe - realna wydajność (test)

#31

Post autor: rhino » wt mar 08, 2016 9:47 pm

Ostatni post z poprzedniej strony:

1. Lech-u
2. cinek1916
3. egefege

Myślę, że od przyszłego tygodnia będziemy mogli wystartować.

Awatar użytkownika

Dejw
Zapaleniec
Posty: 389
Rejestracja: ndz maja 17, 2015 12:13 am
Telefon: LG
Lokalizacja: Misto, dzielnica, ulica
Na imię mam: Mam
Płeć:

Filtry kubełkowe - realna wydajność (test)

#32

Post autor: Dejw » pt cze 24, 2016 10:46 pm

Jeśli chodzi o JBL-e, to dane producenta przedstawiają się następująco (dane z oficjalnej instrukcji JBL'a):

"Przy długości węży 1,50 m oraz używaniu załączonych złóż filtracyjnych otrzymujemy, przy
nowym lub wyczyszczonym urządzeniu następujące wartości:

CP e401: 200 – 250 l/h
CP e701: 350 – 400 l/h
CP e901: 380 – 450 l/h
CP e1501: 800 – 900 l/h
CP e1901: 1100 – 1200 l/h
"

Dla porównania dane ze specyfikacji:

"Dane na etykiecie modelu i opakowaniu są , jak na wszystkich technicznych urządzeniach,
maksymalnymi danymi BIEGU JAŁOWEGO pompy, bez węży i złóż filtracyjnych.
CP e401: 450 l/h
CP e701: 700 l/h
CP e901: 900 l/h
CP e1501: 1400 l/h
CP e1901: 1900 l/h
"

-- czwartek, 23 czerwca 2016, 11:25 --

Ciekawe, jakie będą wyniki testów. O ile nadal będziecie je przeprowadzać.

-- piątek, 24 czerwca 2016, 22:46 --

Przyjechał mi JBL CP e901, więc póki jeszcze nie jest używany, postaram się zrobić test na czystym, z mediami.
Jak mi ktoś przypomni, to po 4-6 miesiącach używania bez czyszczenia sprawdzę ponownie. ;)

Awatar użytkownika

cinek1916
Zasłużeni
Posty: 2309
Rejestracja: pt sty 20, 2012 12:23 pm
Lokalizacja: Ulrychów
Płeć:

Filtry kubełkowe - realna wydajność (test)

#33

Post autor: cinek1916 » sob paź 01, 2016 10:28 am

Wczoraj dorwałem licznik. Jutro postaram się zrobić część pomiarów filtrów, które obecnie u mnie pracują w akwariach a w tygodniu tych nieużywanych.
"I nie myśl, że to wstyd gdy dziś prosisz o pomoc,
jutro sam możesz być dla kogoś pomocną dłonią."

obrazek

Awatar użytkownika

Lech-u
Admin
Posty: 15007
Rejestracja: ndz paź 30, 2011 10:22 pm
Lokalizacja: Warszawa-Piaseczno
Na imię mam: Lech-u
Płeć:

Re: Filtry kubełkowe - realna wydajność (test)

#34

Post autor: Lech-u » sob paź 01, 2016 10:49 am

cinek1916 pisze:Wczoraj dorwałem licznik.
Nareszcie!!!

Jak rozumiem to jest ten licznik, który rhino puścił w obieg. Prawda?
Pozdrawiam serdecznie
Lech-u

Awatar użytkownika

cinek1916
Zasłużeni
Posty: 2309
Rejestracja: pt sty 20, 2012 12:23 pm
Lokalizacja: Ulrychów
Płeć:

Filtry kubełkowe - realna wydajność (test)

#35

Post autor: cinek1916 » sob paź 01, 2016 11:02 am

Dokładnie ten z pierwszego zdjęcia.
Właśnie postanowiłem rozpocząć testy :)
"I nie myśl, że to wstyd gdy dziś prosisz o pomoc,
jutro sam możesz być dla kogoś pomocną dłonią."

obrazek

Awatar użytkownika

Lech-u
Admin
Posty: 15007
Rejestracja: ndz paź 30, 2011 10:22 pm
Lokalizacja: Warszawa-Piaseczno
Na imię mam: Lech-u
Płeć:

Filtry kubełkowe - realna wydajność (test)

#36

Post autor: Lech-u » sob paź 01, 2016 11:04 am

cinek1916 pisze:Właśnie postanowiłem rozpocząć testy
Umyj ręce! Żeby nie fałszować wyników!
Pozdrawiam serdecznie
Lech-u

Awatar użytkownika

cinek1916
Zasłużeni
Posty: 2309
Rejestracja: pt sty 20, 2012 12:23 pm
Lokalizacja: Ulrychów
Płeć:

Filtry kubełkowe - realna wydajność (test)

#37

Post autor: cinek1916 » wt lis 01, 2016 8:17 pm

Eheim Classic 2313 z 1994r przepływ podany przez producenta 440l/h
- filtr z wkładami, nie czyszczony od lutego 2015r, gruba gąbka, Eheim Substrat Pro i gęsta gąbka, wylot okrągły, podnoszenie około 50cm- 3,6l/min czyli 216l/h
- filtr z wkładami tak jak wyżej ale wyczyszczony*- 3,6l/min czyli 216l/h
- filtr z wkładami tak jak wyżej ale wyczyszczony* i z prefiltrem z gąbki 45ppi na wlocie- 2,7l/min czyli 162l/h :!:
- filtr pusty, podnoszenie około 50cm, wylot okrągły- 3,7l/min czyli 222l/h

*Przy czyszczeniu okazało się, że nie był bardzo brudny.


HW 302, przepływ podany przez producenta 1000l/h
- filtr z wkładami, nie czyszczony od maja, wkłady to dwa kosze ceramiki i kosz z gąbką i włókniną, wylot okrągły, podnoszenie około 70cm- 5,1l/min czyli 306l/h

Niestety na pusto nie dam rady go zmierzyć.

Za to w kolejce czekają Eheim Classi 2013, 2213, 2011, 2211 i Ikola 400 Maxx

-- Wt lis 01, 2016 8:17 pm --

Trwało to miesiąc ale w końcu znalazłem trochę wolnego czasu i zrobiłem kilka pomiarów.
Podnoszenie mierzyłem od góry pokrywy filtra do powierzchni wody. Wszystkie testy wykonane w jednym akwarium na tym samym poziomie, na tych samych rurach, wszystkie filtry na oryginalnych częściach poza uszczelkami.
Eheim Classic:
2011- przepływ podany przez producenta 270l/h
-filtr z wkładami, plaster gąbki, ceramika, plaster gąbki, wylot okrągły, podnoszenie 65cm- 2,1l/min czyli 126l/h
- filtr pusty, reszta jw- 2,1l/min czyli 126l/h

2211- przepływ podany przez producenta 300l/h
-filtr z wkładami, plaster gąbki, ceramika, plaster gąbki, wylot okrągły, podnoszenie 65cm- 2,1l/min czyli 126l/h
- filtr pusty, reszta jw- 2,1l/min czyli 126l/h

2013- przepływ podany przez producenta 390l/h
-filtr z wkładami, plaster gąbki, ceramika, plaster gąbki, wylot okrągły, podnoszenie 51cm- 4,0l/min czyli 240l/h
- filtr pusty, reszta jw- 4,1l/min czyli 246l/h

2213- przepływ podany przez producenta 440l/h
-filtr z wkładami, plaster gąbki, ceramika, plaster gąbki, wylot okrągły, podnoszenie 51cm- 4,2l/min czyli 252l/h
- filtr pusty, reszta jw- 4,3l/min czyli 258l/h

Ikola Maxx 400- przepływ podany przez producenta 1200l/h
tu test może nie być do końca wiarygodny bo filtr pracuje na wężach 16/22mm a licznik miałem na wężach 12/16mm
- filtr pusty, wylot okrągły, podnoszenie 44cm- 13,2l/min czyli 792l/h

Z ciekawości dla siebie zrobiłem też testy głowic AquaEl Cirkulator:
Podnoszenie 45cm ( z sumpa na pierwszy poziom regału :) )
Model, który również oznacza przepływ:
350- 1,2l/min czyli 72l/h
500- 1,9l/min czyli 114l/h
650- 1,9l/min czyli 114l/h
1500- 6,2l/min czyli 372l/h


Kto następny? :)
"I nie myśl, że to wstyd gdy dziś prosisz o pomoc,
jutro sam możesz być dla kogoś pomocną dłonią."

obrazek

Awatar użytkownika

Autor
rhino
Zasłużeni
Posty: 4289
Rejestracja: wt sie 24, 2010 1:57 pm
Lokalizacja: Kraków,Warszawa-Wawer
Płeć:
Kontakt:

Re: Filtry kubełkowe - realna wydajność (test)

#38

Post autor: rhino » wt lis 01, 2016 8:29 pm

Dobra robota, Marcin!
Ratel

Awatar użytkownika

psyho39
Fanatyk
Posty: 1503
Rejestracja: pn mar 10, 2014 9:14 pm
Lokalizacja: Warszawa, Białołęka
Na imię mam: Mariusz
Płeć:

Re: Filtry kubełkowe - realna wydajność (test)

#39

Post autor: psyho39 » wt lis 01, 2016 8:38 pm

Mam tylko jeden filtr ale mogę sprawdzić. Kto ma miernik teraz?

Wysłane z mojego HTC Desire 610 przy użyciu Tapatalka
126-Pelvicachromis taeniatusi ,

Awatar użytkownika

Autor
rhino
Zasłużeni
Posty: 4289
Rejestracja: wt sie 24, 2010 1:57 pm
Lokalizacja: Kraków,Warszawa-Wawer
Płeć:
Kontakt:

Filtry kubełkowe - realna wydajność (test)

#40

Post autor: rhino » wt lis 01, 2016 8:40 pm

Cinek ma :)
Dajesz!

Awatar użytkownika

rudy1986
Zasłużeni
Posty: 2768
Rejestracja: śr kwie 06, 2011 9:57 pm
Telefon: 531694684
Lokalizacja: Goclaw/Legionowo
Na imię mam: Lukasz
Płeć:

Filtry kubełkowe - realna wydajność (test)

#41

Post autor: rudy1986 » wt lis 01, 2016 8:45 pm

cinek1916 pisze:Z ciekawości dla siebie zrobiłem też testy głowic AquaEl Cirkulator:Podnoszenie 45cm ( z sumpa na pierwszy poziom regału ) Model, który również oznacza przepływ:350- 1,2l/min czyli 72l/h500- 1,9l/min czyli 114l/h650- 1,9l/min czyli 114l/h1500- 6,2l/min czyli 372l/h
Cinku czy to jest przepływ na wysokości 45cm czy wydajność z dyszy??


Witek
Zapaleniec
Posty: 275
Rejestracja: śr mar 18, 2015 7:46 am
Lokalizacja: Warszawa Bielany
Na imię mam: Witek
Płeć:

Re: Filtry kubełkowe - realna wydajność (test)

#42

Post autor: Witek » śr lis 02, 2016 11:04 am

rudy1986 pisze: Cinku czy to jest przepływ na wysokości 45cm czy wydajność z dyszy??
Nie ma różnicy gdzie to jest mierzone... woda nigdzie nie ucieka..

Awatar użytkownika

rudy1986
Zasłużeni
Posty: 2768
Rejestracja: śr kwie 06, 2011 9:57 pm
Telefon: 531694684
Lokalizacja: Goclaw/Legionowo
Na imię mam: Lukasz
Płeć:

Re: Filtry kubełkowe - realna wydajność (test)

#43

Post autor: rudy1986 » śr lis 02, 2016 6:23 pm

Witek pisze:
rudy1986 pisze: Cinku czy to jest przepływ na wysokości 45cm czy wydajność z dyszy??
Nie ma różnicy gdzie to jest mierzone... woda nigdzie nie ucieka..
Gdyby tak było można by pompować wode na 10 kilometrow

Awatar użytkownika

cinek1916
Zasłużeni
Posty: 2309
Rejestracja: pt sty 20, 2012 12:23 pm
Lokalizacja: Ulrychów
Płeć:

Re: Filtry kubełkowe - realna wydajność (test)

#44

Post autor: cinek1916 » śr lis 02, 2016 7:30 pm

Nie do końca rozumiem Twoje pytanie...

Te 45cm to różnica poziomów między taflą wody w sumpie a taflą w akwarium na 1 półce.

Obrazek


Edyta: licznik mogę przekazać na najbliższym spotkaniu.
"I nie myśl, że to wstyd gdy dziś prosisz o pomoc,
jutro sam możesz być dla kogoś pomocną dłonią."

obrazek

Awatar użytkownika

rudy1986
Zasłużeni
Posty: 2768
Rejestracja: śr kwie 06, 2011 9:57 pm
Telefon: 531694684
Lokalizacja: Goclaw/Legionowo
Na imię mam: Lukasz
Płeć:

Filtry kubełkowe - realna wydajność (test)

#45

Post autor: rudy1986 » śr lis 02, 2016 7:41 pm

No wlasnie o to mi chodzi. Wydajnosc przy pompowaniu na 45 cm


Witek
Zapaleniec
Posty: 275
Rejestracja: śr mar 18, 2015 7:46 am
Lokalizacja: Warszawa Bielany
Na imię mam: Witek
Płeć:

Filtry kubełkowe - realna wydajność (test)

#46

Post autor: Witek » czw lis 03, 2016 10:25 pm

Ja też nie zrozumiałem Rudego, wydawało mi się że pyta gdzie jest podłączony miernik... Cinek dasz radę choć jeden cyrkulator zmierzyć w sytuacji bez podnoszenia... one częściej tak pracują...

-- Cz lis 03, 2016 10:25 pm --

Ja też nie zrozumiałem Rudego, wydawało mi się że pyta gdzie jest podłączony miernik... Cinek dasz radę choć jeden cyrkulator zmierzyć w sytuacji bez podnoszenia... one częściej tak pracują...

Awatar użytkownika

asheka
Zasłużeni
Posty: 1694
Rejestracja: pt maja 03, 2013 4:01 pm
Lokalizacja: Tarchomin
Płeć:

Filtry kubełkowe - realna wydajność (test)

#47

Post autor: asheka » czw lis 03, 2016 10:27 pm

A ja mam pytanie od tak zwanej czapy. Z góry przepraszam za "nie w temacie".
Akwaria na górnej półce naprawdę są wyższe, niż pozostałe?

Awatar użytkownika

cinek1916
Zasłużeni
Posty: 2309
Rejestracja: pt sty 20, 2012 12:23 pm
Lokalizacja: Ulrychów
Płeć:

Filtry kubełkowe - realna wydajność (test)

#48

Post autor: cinek1916 » sob lis 05, 2016 5:07 pm

Tak, te na dolnych półkach to będą standardowe 45l a te na górnej to 64l, które kupiłem po okazyjnej cenie a przy okazji zwiększą mi ilość wody w całym układzie ;)

Witek, postaram się jutro zmierzyć.
"I nie myśl, że to wstyd gdy dziś prosisz o pomoc,
jutro sam możesz być dla kogoś pomocną dłonią."

obrazek

Awatar użytkownika

asheka
Zasłużeni
Posty: 1694
Rejestracja: pt maja 03, 2013 4:01 pm
Lokalizacja: Tarchomin
Płeć:

Filtry kubełkowe - realna wydajność (test)

#49

Post autor: asheka » sob lis 05, 2016 8:32 pm

Nie byłoby łatwiej, gdyby wysokie akwaria stały na dolnej półce? Mam na myśli konserwację, sprzątanie, takie tam.

Awatar użytkownika

cinek1916
Zasłużeni
Posty: 2309
Rejestracja: pt sty 20, 2012 12:23 pm
Lokalizacja: Ulrychów
Płeć:

Filtry kubełkowe - realna wydajność (test)

#50

Post autor: cinek1916 » ndz lis 06, 2016 6:20 pm

W sumie bez różnicy bo i tak będę potrzebował jakiegoś stołeczka czy drabinki żeby ogarnąć akwaria na górnej półce ;) na szczęście w akwariach grzebię tylko jak chcę wyłowić nadmiar krewetek albo przy przycince czyli co jakieś 2-3 miesiące :)


Sprawdziłem Cyrkulatory AquaEla i przyznam, że jestem w szoku...
Bałem się żeby nie zniszczyć licznika więc głowicę umieściłem zaraz pod powierzchnią wody licznik równo z powierzchnią a wylot tuż pod nią. Oto wyniki:

350- 3,9l/min czyli 234l/h
500- 5,3l/min czyli 318l/h
650- 5,5l/min czyli 330l/h
1500- 12,6l/min czyli 756l/h

Edyta: zastanawiam się co jest przyczyną takich wyników. Inny sposób badania przez AquaEl? Licznik?
"I nie myśl, że to wstyd gdy dziś prosisz o pomoc,
jutro sam możesz być dla kogoś pomocną dłonią."

obrazek

Awatar użytkownika

Autor
rhino
Zasłużeni
Posty: 4289
Rejestracja: wt sie 24, 2010 1:57 pm
Lokalizacja: Kraków,Warszawa-Wawer
Płeć:
Kontakt:

Re: Filtry kubełkowe - realna wydajność (test)

#51

Post autor: rhino » ndz lis 06, 2016 6:22 pm

Czemu w szoku?
Ratel

Awatar użytkownika

cinek1916
Zasłużeni
Posty: 2309
Rejestracja: pt sty 20, 2012 12:23 pm
Lokalizacja: Ulrychów
Płeć:

Filtry kubełkowe - realna wydajność (test)

#52

Post autor: cinek1916 » ndz lis 06, 2016 8:50 pm

Jeżeli na tabliczce jest np. 500l/h to chyba powinno tak być a nie 318l/h.
"I nie myśl, że to wstyd gdy dziś prosisz o pomoc,
jutro sam możesz być dla kogoś pomocną dłonią."

obrazek


Witek
Zapaleniec
Posty: 275
Rejestracja: śr mar 18, 2015 7:46 am
Lokalizacja: Warszawa Bielany
Na imię mam: Witek
Płeć:

Filtry kubełkowe - realna wydajność (test)

#53

Post autor: Witek » pn lis 07, 2016 12:00 pm

Rozumiem, że cyrkulatory były bez gąbki w miarę czyste ośki i gniazda wirnika...
Chyba wszyscy mocno zawyżają, ciekawe jak by kubły wypadły z poborem i zrzutem z tego poziomu co kubeł z krótkim kablem... z Twojego testu wynika, że przy podnoszeniu dają około połowy wydatku z tabliczki... Ciekawe czy dało by się osiągnąć wydatek zbliżony do tego co podaje producent...

Awatar użytkownika

Autor
rhino
Zasłużeni
Posty: 4289
Rejestracja: wt sie 24, 2010 1:57 pm
Lokalizacja: Kraków,Warszawa-Wawer
Płeć:
Kontakt:

Filtry kubełkowe - realna wydajność (test)

#54

Post autor: rhino » pn lis 07, 2016 12:02 pm

Witek pisze:Ciekawe czy dało by się osiągnąć wydatek zbliżony do tego co podaje producent...
Tak. Pod wodą :)

Awatar użytkownika

Lech-u
Admin
Posty: 15007
Rejestracja: ndz paź 30, 2011 10:22 pm
Lokalizacja: Warszawa-Piaseczno
Na imię mam: Lech-u
Płeć:

Filtry kubełkowe - realna wydajność (test)

#55

Post autor: Lech-u » pn lis 07, 2016 12:11 pm

Witek pisze:Ciekawe czy dało by się osiągnąć wydatek zbliżony do tego co podaje producent...
Mam dwa filtry postawione tak, że głowica jest ok. 10 cm poniżej tafli wody.
Oraz 4 filtry ustawione tak, że głowica jest ok. 25 cm poniżej tafli wody.

A więc "wznoszenie" jest mizerne.
Chętnie przetestuję.
Pozdrawiam serdecznie
Lech-u

Awatar użytkownika

Autor
rhino
Zasłużeni
Posty: 4289
Rejestracja: wt sie 24, 2010 1:57 pm
Lokalizacja: Kraków,Warszawa-Wawer
Płeć:
Kontakt:

Re: Filtry kubełkowe - realna wydajność (test)

#56

Post autor: rhino » pn lis 07, 2016 4:10 pm

Obrazek

Ten wykres doskonale obrazuje spadek wydajności (tutaj Eheim Universal) w zależności od wysokości na jaką muszą wtłoczyć wodę.
Z filtrami jest tak samo.
Poziom "0 cm" to maksymalna wydajność deklarowana przez producenta.
I wcale nie żartowałem z tym "pod wodą" :)

Awatar użytkownika

cinek1916
Zasłużeni
Posty: 2309
Rejestracja: pt sty 20, 2012 12:23 pm
Lokalizacja: Ulrychów
Płeć:

Filtry kubełkowe - realna wydajność (test)

#57

Post autor: cinek1916 » pn lis 07, 2016 7:34 pm

Dobra, dobra... Ale czy wznoszenie nie jest ponad taflę wody? Czy np od poziomu głowicy 10cm w górę ale pod wodą?

Rhino, czy ten licznik jest wodoodporny? Jeżeli tak to jeszcze raz zrobię test całkowicie pod wodą.

Witek, głowice to golasy tzn bez gąbek, rurek, kolanek, sitek na gąbkę itp. bajerów. 350 i 500 fabrycznie nowe, 650 działała u mnie jakieś 2 miesiące a 1500 nieprzerwanie od niecałych 3 lat. Wszystkie wyczyszczone.
"I nie myśl, że to wstyd gdy dziś prosisz o pomoc,
jutro sam możesz być dla kogoś pomocną dłonią."

obrazek

Awatar użytkownika

Autor
rhino
Zasłużeni
Posty: 4289
Rejestracja: wt sie 24, 2010 1:57 pm
Lokalizacja: Kraków,Warszawa-Wawer
Płeć:
Kontakt:

Filtry kubełkowe - realna wydajność (test)

#58

Post autor: rhino » pn lis 07, 2016 8:15 pm

Producenci liczą wysokość wznoszenia od dna kubła.
Podejrzewam, że maksymalna przepustowość będzie do uzyskania w położeniu poprzecznym w stosunku do lustra wody. Taki falownik, ale z głowicą kubła nie ma co ryzykować. Nie jest to odporne na zanurzenie.

W jakimś zakresie tak, ale IP68 to nie jest.
Rób i najwyżej go wysusz na kaloryferze :)


Zbyszek
Gaduła
Posty: 183
Rejestracja: śr kwie 03, 2013 4:32 pm
Lokalizacja: Brwinów
Płeć:
Kontakt:

Re: Filtry kubełkowe - realna wydajność (test)

#59

Post autor: Zbyszek » wt lis 15, 2016 9:25 am

Filtr JBL CristalProfi e1501 rok produkcji 2016

Media filtracyjne:
- gąbka
- wata
- ceramika
- ceramika
Wszystko czyste

Wysokość podnoszenia - 100 cm (mierzona od górnej krawędzi filtra do górnej krawędzi akwarium).

Wydajność w/g producenta - 1500 l/h
Wydajność zmierzona - 8,3 l/m tj. 498 l/h

Ten sam filtr z założonym dyfuzorem powietrza firmy Eheim:
Wydajność zmierzona - 5,92 l/m tj. 355 l/h

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Filtr Fluval 304 rok produkcji 2001

Media filtracyjne:
- gąbka
- wata
- ceramika
- ceramika
- na wylocie prefiltr z gąbki (czysty)
Ostatnie czyszczenie około 3 miesiące temu.

Wysokość podnoszenia - 90 cm (mierzona jw.)

Wydajność w/g producenta - 1000 l/h
Wydajność zmierzona - 6,9 l/m tj. 414 l/h

---------------------------------------------------------------------------------------------

Filtr Fluval 304 rok produkcji 2003

Media filtracyjne:
- gąbka
- żwir 0,2-0,5 mm
- wata
- ceramika
- na wylocie prefiltr z gąbki (czysty)
Wszystko czyste

Wysokość podnoszenia - 110 cm (mierzona jw.)

Wydajność w/g producenta - 1000 l/h
Wydajność zmierzona - 8,5 l/m tj. 510 l/h

-------------------------------------------------------------------------------------------

Uwagi:

Filtr JBL praktycznie nowy, zakupiony około 3 miesiące temu.
Oba filtry Fluval eksploatowane bez przerwy od nowości, są w nich dosyć mocno zużyte wirniki (spore luzy na ośce). Wirniki były wymieniane około 6-8 lat temu.

Awatar użytkownika

Lech-u
Admin
Posty: 15007
Rejestracja: ndz paź 30, 2011 10:22 pm
Lokalizacja: Warszawa-Piaseczno
Na imię mam: Lech-u
Płeć:

Filtry kubełkowe - realna wydajność (test)

#60

Post autor: Lech-u » wt lis 15, 2016 9:47 am

Zbyszek, czy to było mierzone tym samym ustrojstwem, które "zapodał" rhino?
Pozdrawiam serdecznie
Lech-u


Zbyszek
Gaduła
Posty: 183
Rejestracja: śr kwie 03, 2013 4:32 pm
Lokalizacja: Brwinów
Płeć:
Kontakt:

Re: Filtry kubełkowe - realna wydajność (test)

#61

Post autor: Zbyszek » wt lis 15, 2016 9:56 am

Lech-u pisze:Zbyszek, czy to było mierzone tym samym ustrojstwem, które "zapodał" rhino?

Nie, nie tym samym, ale starałem się aby wyniki wyszły dokładne i wiarygodne :).

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości