Oświetlenie do akwarium 375l

Rodzaje. Ilość. Moc. Przeliczniki. Koszty.
ODPOWIEDZ

Autor
KarolX22
Gaduła
Posty: 197
Rejestracja: ndz gru 12, 2021 2:21 am
Lokalizacja: Kalisz

Oświetlenie do akwarium 375l

#1

Post autor: KarolX22 »

Jakie oświetlenie byście polecali do akwarium 375l 150x50x50. Akwarium będzie otwarte z roślin planuje:
Mikrozorium, anubiasy, pistie, nurzańca i Żabienice. Zależy mi też żeby to oświetlenie nie było jakieś drogie do 500-700zł maks. Też jaki sterownik byście polecali?
W temacie oświetlenie akurat jestem zielony i nie wiem za bardzo co i jak zrobić.
Dodano do tego postu po 23 godzinach 9 minutach 3 sekundach
Myślałem nad taką belką jedną lub dwoma. https://trzmiel.com.pl/pl/p/Happet-Aqua ... arium/6618
Co sądzicie o tym oświetleniu i czy będzie możliwość podpięcia pod niego sterownika świtu i zmierzchu?
Awatar użytkownika

Ziemiojad
Guru
Posty: 2385
Rejestracja: ndz paź 20, 2019 7:59 pm
Lokalizacja: Planet Earth
Płeć:

Oświetlenie do akwarium 375l

#2

Post autor: Ziemiojad »

Nie znam się na tanich lampach. Ale wiem, że bez szybko rosnących roślin prosisz się o glony na Anubiasach i Microsorum. To wolno rosnące rośliny, które lubią CO2.
Dlaczego nie iść w zestaw, który polecało ci wiele osób? Tylko jakieś chińczyki szukasz?

Autor
KarolX22
Gaduła
Posty: 197
Rejestracja: ndz gru 12, 2021 2:21 am
Lokalizacja: Kalisz

Oświetlenie do akwarium 375l

#3

Post autor: KarolX22 »

Ziemiojad pisze: pn gru 04, 2023 7:05 pm Dlaczego nie iść w zestaw, który polecało ci wiele osób? Tylko jakieś chińczyki szukasz?
Dlatego że jednak pójdę w akwarium otwarte bo takie najbardziej mi się podoba. a z roślin szybko rosnących planuje nurzańca i pistie. I też w tym akwarium nie zależy mi jakoś na roślinach. Też dlatego nie chce kupować jakiś drogich lamp.
Awatar użytkownika

Ziemiojad
Guru
Posty: 2385
Rejestracja: ndz paź 20, 2019 7:59 pm
Lokalizacja: Planet Earth
Płeć:

Oświetlenie do akwarium 375l

#4

Post autor: Ziemiojad »