Zakwit wody - jak to u mnie było

Identyfikacja. Profilaktyka. Zwalczanie. Porady.
ODPOWIEDZ

Autor
serinus
Gość
Posty: 2
Rejestracja: pn sie 20, 2012 11:55 pm
Lokalizacja:

Zakwit wody - jak to u mnie było

#1

Post autor: serinus »

Witam wszystkich,
Chciałem się z Wami podzielić doświadczeniami z zakwitem wody w akwarium i jestem ciekaw czy próbowaliście metody, która zdaje się, że u mnie się sprawdziła. Dodam tylko, że jestem początkującym miłośnikiem rybek, więc bądźcie wyrozumiali.
Na wstępie kilka słów o zbiorniku:
  • Akwarium 126l (80x35x45)
    Przednia szyba prosta
    Grubość szyby 6mm
    Oświetlenie: Brillux 2x24W + 1x24W
    Podłoże: 2 worki Aquatic Nature Pro Soil 8L
    2 x korzeń (mangrowiec + wrzos?)
    Nawożenie – brak
    CO2 – obecnie brak (wcześniej próby z bimbrownią)


Zakwit wody
Zastanawiałem się co mogło spowodować u mnie zakwit wody. Być może zadecydował o tym jeden dominujący czynnik, a być może suma wszystkich spowodowała, że nagle woda zrobiła się mętno zielona. Dodam, że sprawdzając parametry wody nie widziałem odchyleń od norm. Poniżej jedyne zdjęcie, które wtedy zrobiłem. Słabej jakości bo robione telefonem komórkowym.
Obrazek
Prawdopodobne przyczyny
Przypuszczalnie zakwit wody mógł być spowodowany:
  • - gwałtowną zmianą oświetlenia na mocniejsze z 36W (2x18W) na 72W (3x24W)
    - przesadzeniem roślin ze zbyt dużym wzruszeniem podłoża
    - jednoczesną podmianą wody
    - zabawą z bimbrownią

Wszystkie te zmiany miały miejsce w obrębie tygodnia. Zbiornik założyłem 1,5 miesiąca wcześniej. Więc prawdopodobnie nie był jeszcze ustabilizowany. Niestety popełniłem błąd nowicjusza polegający na wprowadzeniu zbyt wielu zmian w krótkim czasie. W ten sposób trudno mi jest powiedzieć co było bezpośrednią przyczyną zakwitu.
Walka z zakwitem