Projekt pierwszego akwarium +-100L

Zaczynasz przygodę z akwarystyką? Koniecznie przeczytaj ten dział :!:
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika

Autor
MonsterX
Gaduła
Posty: 139
Rejestracja: wt kwie 03, 2018 10:53 am
Lokalizacja: Poznań
Na imię mam: Tomek
Płeć:

Projekt pierwszego akwarium +-100L

#1

Post autor: MonsterX »

Na początku chciałem wszystkich powitać, ponieważ jest to mój pierwszy post na forum !
(tak, wiem, że jest do tego odpowiedni dział, ale nie chciałem pisać tam tylko "hej jestem Tomek, nie znam się na akwarystyce")

Gdy postanowiłem założyć swoje pierwsze akwarium pomyślałem "kupie jakieś tanie akwarium, rośliny, wrzucę ryby i będzie pięknie..."
w poszukiwaniu informacji trafiłem na wasze forum, i spodobało mi się, przeczytałem kilka artykułów zaczynając od wydrukowania poradnika dla początkujących i okazało się, że jednak akwarium w domu to troszkę bardziej poważna rzecz niż mi się wydawało..
Po przeczytaniu informacji na temat miesięcznego dojrzewania akwarium, cyklu azotowym, testach wody jeszcze bardziej mi się spodobało,
widząc, że trzeba włożyć trochę serca i pracy by wszystko ze sobą współgrało i postanowiłem podjąć się tego wyzwania.

Najważniejszą rzeczą jest zbiornik, postanowiłem kupić 100-120L z profilowaną przednią szybą, najpierw poszukiwania na alledrogo w celu porównania cen:
najtańszy nowy 170zł z pokrywą - myślę super, nie ma tragedi, ale brak wysyłki, odbiór 400Km ode mnie.
Kolejne w granicach 300zł, myślałem o zestawie, ale szybko doszedłem do wniosku, że to nie ma sensu.
W 3 sklepach w moim rejonie kolejno: Akwaria tylko do 60L, Akwaria tylko w zestawach od 350zł, Akwarium 100L z pokrywą I Led'ami 330 PLN (i w tym momencie sprzedaż wysyłkowa poszła w zapomnienie jeśli w sklepie stacjonarnym cena bez wysyłki taka sama).
W między czasie poszukiwania używanych zbiorników z czego połowa ofert była z meblem a ja pokoju nie chce meblować i tylko w zestawie,