Zapraszamy na comiesięczne spotkania warszawskich akwarystów i użytkowników FAWA.PL.
Szczegóły w wątku: kliknij! Najbliższe spotkanie już... w sobotę, 12.05.2018.o o godzinie 17:00. Zapraszamy do PUBu Zielona Gęś koło Metro Pole Mokotowskie
Konkurs Zdjęcie Miesiąca Kwiecień 2018 trwa! Wstaw zdjęcie swojego akwarium!

Zasilanie filtra bateria sloneczna

Wszystko dotyczące techniki w akwarium a czego nie można umieścic w innym podforum
Awatar użytkownika

Autor
Mehi
Gaduła
Posty: 182
Rejestracja: ndz kwie 26, 2009 11:51 am
Lokalizacja:
Płeć:
Kontakt:

Zasilanie filtra bateria sloneczna

#1

Post autor: Mehi » czw lut 17, 2011 11:29 am

Mam wizje :D No i to jest glowny problem ;) W oczku wodnym chciala bym aby filtr byl zasilany bateria sloneczna. No bo daleko od budynku i kabel ciagnac to problem a tak to by byl filterek, bateria sloneczna i... no wlasnie... Co jeszcze? Czy ktos ma jakies pojecie jak sie buduje taki eko zasilacz? Jakis akumulator gromadzacy energie? Co? Jesli ktos wie to prosze niech wytlumaczy blondynce jak to sie robi ;)
Pozdrawiam Magda :)
1x60l, 1x58l, 5x25l, 3x16l, 1x12l, 1x8l, 2x1l, i kilka innych zbiorniczkow ;)

Awatar użytkownika

pkucaba
Miszcz
Posty: 3741
Rejestracja: śr gru 01, 2010 9:58 pm
Lokalizacja: Witolin
Na imię mam: Piotr
Płeć:

Re: Zasilanie filtra bateria sloneczna

#2

Post autor: pkucaba » pt lut 18, 2011 12:48 pm

To będzie bardzo trudne do wykonania i drogie. Bateria słoneczna odpowiedniej mocy, akumulator i filtr z zasilaniem niskonapięciowym. Nie wiem czy są takie filtry zasilane np. 12v DC. Sam panel słoneczny to wydatek kilkaset złotych (30W ok. 300 pln wg. allegro).
Można spróbować zbudować filtr od podstaw wykorzystując pompę zasilaną 12v. Ale moim zdaniem nieopłacalne, może udałoby się w tysiącu złotych zamknąć taniej kupić kabel.

Awatar użytkownika

patryk94
Zapaleniec
Posty: 371
Rejestracja: ndz lis 28, 2010 2:14 pm
Lokalizacja: Warszawa.Grochów
Płeć:

Re: Zasilanie filtra bateria sloneczna

#3

Post autor: patryk94 » pt lut 18, 2011 10:06 pm

Może zamiast baterii słonecznej lepsza była by mini elektrownia napędzana wiatrem.
Mój fp https://www.facebook.com/LanosByPatryk

PFD Polskie Forum Daewoo
lanos.com.pl

Awatar użytkownika

mat25
Maniak
Posty: 842
Rejestracja: wt maja 18, 2010 10:08 pm
Lokalizacja:
Płeć:

Re: Zasilanie filtra bateria sloneczna

#4

Post autor: mat25 » sob lut 19, 2011 11:31 am

haha, no nie mogę - pomysł z elektrownią świetny xD
Mateusz

Awatar użytkownika

pkucaba
Miszcz
Posty: 3741
Rejestracja: śr gru 01, 2010 9:58 pm
Lokalizacja: Witolin
Na imię mam: Piotr
Płeć:

Re: Zasilanie filtra bateria sloneczna

#5

Post autor: pkucaba » pn lut 21, 2011 8:27 pm

Można i siłownię z roweru zrobić :wink:. Magda jak daleko masz do prądu ?
Kiedy spytają cię, jak się masz, odpowiedz po prostu, że wcale.
Z pszczołami nigdy nic nie wiadomo. Ani z misiami, prosiaczkami, królikami, sowami, kucykami…

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość